Wednesday, June 22, 2011

dulu dan sekarang,

Salam dan hi semua,

Kita selalu diinginkan untuk sentiasa menghargai hari ini, kan. Tetapi perlu juga menghargai hari dahulu yang berlalu kerana kita memang mudah lupa akan bertuahnya kita di atas bumi Allah ini. Dipinjamkan nikmat-nikmat yang tiada tolok bandingannya dengan harta walaupun diberi selautan.

Pernahkah kita fikirkan, kerana keputusan yang kita buat dahulu kita telah mencorak masa depan kita, iaitu bermula masa sekarang ini. Pernahkah juga kita berfikir, jika kita tidak membuat keputusan tersebut, akan tiadalah nikmat-nikmat yang kita perolehi di masa kini.

Saya selalu percaya dengan erti kesabaran. Sabar dalam menempuh ranjau dan liku hidup. Setiap kesusahan dan sedikit kesenangan ini adalah hasil kesabaran. Memang betul kesabaran itu ada hadnya. Tetapi percayalah, hasil kesabaran yang ikhlas dan berterusan itulah yang akan dilihat olehNya, terus adalah lebih sukar untuk bersabar dan ikhlas kerana kesabaran itu.

Seringkali juga hati yang sabar ini dicuit rasa khianat dicemari kata bisikan syaitan tetapi tepislah dengan memandang mata-mata insan yang menyayangi kita. Belajarlah dari mereka, anak yang kecil dan bebas dari dosa lebih baik daripada kita yang sudah hidup separuh umur.

oklah,

damia duhulu,
13032008565

damia sekarang,
056

adam dahulu,
DSC00056

adam sekarang,
DSC01380
Allah, Engkau dekat penuh kasih sayang..... muah ! Saya tidak akan minta masa saya diputarkan kembali, Alhamdulillah , Subhanallah, dan InsyaAllah zuriat jika diberikan lagi :) hehehe