Monday, June 13, 2011

Selamat Hari Lahir Anak-Anak :O) 2011

Salam,

Penulisan kali ini telah saya jadualkan lebih awal. Kerana pada hari ini adalah telah dalam perjalanan ke Serdang untuk menghadiri majlis berkaitan dengan karier saya. InsyaAllah saya akan berkongsi entri akan datang.

DSC01397 DSC01391 DSC01387 DSC01381 DSC01366 DSC01365
kredit :
kek hari lahir - cik da
gambar dslr - uncle and auntie ngah
another party girl - fardina maisara ( adam & mia cousin)
p/s early celebration at cameron highland

Hari ini iaitu 13 Jun 2011 adalah tarikh masihi anak kedua saya, Damia Safiyya lahir ke dunia ini 4 tahun yang lepas. Kelahiran beliau amat mudah dan mendamaikan. Di samping itu, tidak bolehlah membandingkan kesakitan. Kesakitan perlu ada. Ia lahiriah di dalam proses melahirkan.

Mengimbas kembali, di malam yang sepi. Di kala suami sedang menjalani latihan praktikal di terengganu. Saya sempat menyiapkan bungkusan hadiah kecil untuk kawan-kawan Adam. Adam Harris nama di beri, lahir lahirnya jatuh pada 14 Jun 2005. Ketika ini saya sarat dan masih tidak menyangka adik Adam akan lahir di pagi 7.21 am 13 Jun 2007.

Saya tidak pernah menduga akan menjadi seorang ibu, melihat ke dalam mata anak-anak hari ini saya rasa bertuah kerana dipinjamkan Allah anak-anak yang amat menggembirakan kehidupan kami. Semoga Allah melindungi anak-anak kami dari bala bencana, hasad dengki, khianat, kejahatan dan kekejaman daripada sesiapapun.

Untuk adik mia,

Selamat hari lahir ke 4 sayang,
Mama dan babah amat menyayangimu
Semoga adik sentiasa tenang dan gembira
jadi seorang muslimah yang baik hati dan akhlaknya
sentiasa mencari ilmu dan menghargai ilmu
adik seorang yang amat berpendirian dan tegas
ubahkan ia menjadi positif
di dalam kehidupan seharian
jaga dirimu adik
hiasi peribadimu
dan dekatkan agamamu di dalam hati
simpan nasihat dan tunjuk ajar
semoga adik sentiasa beroleh bahagia
di dunia ini dan di negeri akhirat sana


Untuk abang adam,

Selamat hari lahir ke 6 sayang,
Mama dan babah amat menyayangimu
Semoga adik sentiasa tenang dan gembira
jadi seorang muslim yang baik hati dan akhlaknya
seorang yang baik hati sepertimu
doa kami supaya adam jadi pemimpin
kepada diri sendiri, rakan, dan keluarga kelak
sifatmu yang ringan tulang serta sopan
akan menjadikanmu seorang yang tabah
mengharungi hidup setiap hari
semoga kejayaan demi kejayaan
akan menjadikan adam seorang yang rendah hatinya
tenang dan bahagia
jujur dan dapat berbakti kepada agamamu
dan dekatkan agamamu di dalam hati
simpan nasihat dan tunjuk ajar
semoga adik sentiasa beroleh bahagia
di dunia ini dan di negeri akhirat sana

Selamat Hari Lahir anak-anak ibu,

DSC01385



terima kasih di atas doa dan ucapan selamat kalian, saya amat menghargai semoga Allah yang membalas setiap kebajikan yang diberikan dengan hati yang ikhlas,

mama adam harris dan damia safiyya

untuk entri hari lahir terdahulu boleh klik di sini